...Objekte erzeugen, ohne sich um ihre Zerstörung kümmern zu müssen?

Autor: KK Gian

Kategorie: Datenbanken

type
  
ISelfDestroy = interface;
  //forget about GUID, if you are not using COM

  
TSelfDestroy = class(TInterfacedObject, ISelfDestroy)
  private
    
FObject: TObject;
  public
    constructor 
Create(AObject: TObject);
    destructor Destroy; override;
  end;


implementation


constructor 
TSelfDestroy.Create(AObject: TObject);
begin
  
FObject := AObject;
end;

destructor TSelfDestroy.Destroy;
begin
  
FreeAndNil(FObject);
  inherited;
end;


// So when you use, just do like this...

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
  
MyObject: TMyObject;
  SelfDestroy: TSelfDestroy;
  begin
  
MyObject    := TMyObject.Create;
  SelfDestroy := TSelfDestroy.Create(MyObject);
  // The MyObject will free automatically as soon as TSelfDestroy
  // goes out of scope.
  // Carry on your code here...
end;

 

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www.swissdelphicenter.ch
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